torsdag den 21. november 2013

Valgflæsk, morgenhygge og et lille (varmt) tip

Om tirsdagen er det store gymnastikdag og begge drenge er af sted på hver deres hold. Det giver altid lidt udfordringer i forhold til aftensmad, det skal være nemt og hurtigt.
I tirsdags blev det til grydebrød med laks og æg og nogle af brødskiverne blev ristet i ovnen med pesto og mozzarella. Selvom det skal være let behøver det ikke være kedeligt, vi er fan af madder herhjemme :o)

Da Anders og jeg skulle se valg om aftenen havde jeg smækket en roulade sammen til lejligheden og hældt lidt rosé i glassene. Det var godt at have lidt at skylle alle tallene ned med :o)

Sigurd har været hjemme med feber hele ugen, det er hårdt at starte i børnehave og blive udsat for en masse nye baciller :o)
Egentlig virker feberen ikke til at påvirker ham så meget, han ville meget hellere i børnehave sammen med storebror, så vi hygger alt det vi kan :o)

Både Sigurd og jeg er nogen værre frossenpinde, så vi går helst med uld hele efteråret og vinteren igennem. Ja, jeg er faktisk mega uld-fan :o)
Bilka har lanceret en ny børneuld kollektion der hedder Smårollinger. Super lækker kvalitet og ret så pænt at kigge på, hvilket jo er en vigtig faktor når man skal have det på hele tiden :o) Og så er der bomuld på bagsiden, så det ikke kradser.
Det gode ved uld er at det justerer sig efter kropstemperaturen og absorberer sved, så de kære små ikke render rundt med kolde, våde body'er.

Og nu til tippet: Jeg opdagede til min store glæde i går aftes, at der i dag og i morgen er 40% rabat på alt tekstil i Bilka, så Sigurd og jeg udnyttede sygedagen og har været på uld-storindkøb i dag. Nu har både Sigurd og jeg uld(strømpe)bukser og undertrøjer til de kolde dage :o)
Der var faktisk en smule sne i morges da vi vågnede, så det kunne ikke være mere belejligt :o)

Og så kom vi til at gå forbi juleafdelingen, hvor der er 25% på alt og pludselig lå der 5 ruller glimtende og temmelig smart gavebånd i vognen også.. Sådan kan det jo gå når man har været skade og julenisse i tidligere liv :o)

Rigtig god eftermiddag til Jer alle
Og husk at deltag i Lyn Give Away'en her og Kay Bojesen Give Away'en her

12 kommentarer:

  1. Lækkert, men ærgeligt at der ikke ligger en Bilka i nærheden af mig. Og så tror jeg sgu også, at jeg har været skade i et tidligere liv ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tilbuddet gælder faktisk også online :)
      Haha godt at høre vi er flere med den "svaghed" ;)

      Slet
  2. SNE?? Nej nej nej. Er vild med jul, men ikke sne. Ved godt, at det lyder paradoksalt :)

    Og tak for tip - må vist hellere overtage gemalen til at vi skal i Bilka.

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha sådan har jeg det også. Der må gerne være sne i juledagene, men så kun dér.. Det er så bøvlet i en travl hverdag :o)

      Slet
  3. Ej, du må ikke skrive at det gælder online. Postmanden herude tror i forvejen at jeg er skingrende sindssyg så meget som jeg bestiller ting hjem i tide og utide.

    SvarSlet
  4. Jeg synes det er god stil med lidt "valgflæsk". Det er jo også en festdag for demokratiet. ;)

    SvarSlet
  5. Elsker gavebånd og gavepapir og det gavebånd kan jeg da ikke leve uden... Var selv i Bilka i morges men så desværre ikke det lækre bånd, jeg må afsted igen, heldigvis træner jeg lige ved siden af en Bilka så kommer der tit :o)
    Den roulade ser bare så lækker ud dog har jeg aldrig lavet en roulade men husker jeg har set en lign lækker en, i et boligliv bagehæfte.
    Der er vist en stor dreng der har fået flot ny frisure :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja hvem kan leve uden glimmergavebånd? :o)
      Rouladeopskrift er på vej til bloggen, men der er nok mange af den slags rundt omkring..
      Ja William er blevet klippet, hans hår gror som ukrudt så indimellem når det at vokse sig lidt langt inden vi kommer af sted til frisøren

      Slet
  6. jeg så tippet om bilka hos en anden blogger, så har også været afsted for at hente stearinlys til adventsdekorationen...
    og bare et godt tip fra mig til dig;
    hvis du mangler inspiration til nemme hverdagsretter, så har jeg indlæg på min blog der hedder Menu-forslag (efterfulgt af # og et nummer), hvor jeg viser nogle nemme retter fra mit eget køkken.
    Jeg spiser nemlig oftest selv i hverdagene, så gider ikke have gang i flere potter og pander....

    // Rikke //

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...