søndag den 3. november 2013

A lfons B il C irkeline D umbo E gern .... (& en vinder)

I går fik jeg lagt sidste hånd på det klippe klistre projekt jeg viste et sneak peek på her..

Det er et stort A B C billede, som jeg har lavet med inspiration fra en plakat jeg havde hængende på mit barndomsværelse de første år af mit liv. Jeg har ikke set plakaten siden jeg var lille, den er nok blevet smidt ud på et tidspunkt (desværre) men ihvertfald kan jeg huske at det var en fantastisk plakat at ligge og kigge på og opfinde historier ud fra.

I genbrug for længe siden købte jeg gamle, slidte, halv-ødelagte børnebøger til ingen penge. Dem har jeg nu ødelagt endnu mere og taget de figurer ud som jeg ville bruge til plakaten, blandt andet Cirkeline, Dumbo, Alfons Åberg, Mumi, Peter Plys, My, Kænguromor, Svipper osv.
Derudover har jeg klippet andre figurer ud og lavet mine egne huse, træer, vej osv. Billedet har lige så stillet taget form efterhånden som jeg har klippet, sat op og rykket rundt

Jeg har forsøgt at lave en figur til hvert bogstav i alfabetet. William er helt tosset med at øve bogstaver og det vil jeg jo gerne støtte ham i.
Nu øver vi endnu mere, peger og fortæller. Der kan komme mange historier ud af sådan et billede :o)

Da jeg viste billedet på Instagram i går (@mormedmegetmere) fik det mange søde kommentarer med på vejen :o)
Det skal dog ikke snydes for at komme på bloggen også, her er det lidt nemmere at vise detaljerne i billedet, der er egentlig mange :o)

Nu mangler det blot at få et søm at hænge på, men Rom blev jo som bekendt ikke bygget på én dag ;o)


Inden jeg lukker og slukker for i dag skal jeg også have afsløret hvem der er så heldig at have vundet en fotokalender fra onlinefotoservice.
Jeg har trukket en tilfældig heldig ved hjælp af Find en vinder, vinderloddet blev nr. 59 og bag det gemmer Katrine Johannesen sig
Stort tillykke - send mig en mail så får du én igen :o)
Og også en stor tak til alle Jer der har haft lyst til at være med. Fortvivl ej, der er mange flere lækkerier på trapperne :o)

Rigtig god søndag aften

22 kommentarer:

  1. Nøj, hvor er den bare virkelig fin det billede du har lavet. Virkelig en rigtig god ide...

    Med venlig hilsen
    Simone
    Medvingerbagud.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din søde kommentar Simone :o)

      Slet
  2. Jubii!! Skriver fluks mail :)
    Jeg var også en af dem, der faldt i svime på IG, så det er rigtig fint at se flere detaljer!

    SvarSlet
  3. Hvor er det en god idé. Jeg er sikker på, at der nok skal blive fortalt mange historier ud fra billedet. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maiken, ja det er noget der sætter godt gang i fantasien :o)

      Slet
  4. Ihh hvor er det en flot plakat / billede du har lavet. Jeg kan rigtig forestille mig en masse historier man kan digt ud fra den :-)

    KH Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Maria. Ja fantasien kommer i spil og vi får snakket om mange sjove og skøre ting og grinet en masse :o)

      Slet
  5. Hvor er det et flot billede og en fantastisk måde at videregive dit barndomsminde - virkelig fint :-)

    SvarSlet
  6. Super flot billede du har lavet. Det er en rigtig god idé.
    Hilsen Mette

    SvarSlet
  7. Hvor er det bare et skønt billed.

    SvarSlet
  8. Endnu smukkere når man ser nærbilleder :0)
    tillykke til den heldige :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Katja, det var sødt af dig at skrive :o)

      Slet
  9. Nøj hvor er det fed! Og virkelig en god idé. Min dreng er dog kun 2 måneder nu, men mon ikke at man kunne tage idéen til sig. Ikke blot kan de øve sig i bogstaver, så pynter den da også virkelig godt med alle de farver! Synes virkelig den er god…

    Hilsen Marie
    www.cafealamarie.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din søde kommentar Marie.
      Ja det behøver jo ikke være en alfabet plakat, det kunne også sagtens "bare" være en man kan kigge på, smile til, fortælle historier ud fra osv.
      Der var ikke bogstaver på den jeg havde som barn, jeg kan bare huske at jeg elskede at ligge og kigge på den og tænke over hvad der foregik osv :o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...