fredag den 29. november 2013

Er du klar?

Det er jo temmelig snart december og 1. søndag i advent ovenikøbet. Den kære adventskrans laver jo ikke sig selv, så i går måtte jeg i gang med lys, grønt, glimmer og dims.

Måske du, ligesom jeg, er lidt sent på den og ikke heeelt ved hvordan du skal gribe det an? I så fald er min adventskransidé hermed givet videre :o)

Den fine Gloria stage fra Muuto, der kan købes hos ModernMood, fik lov at spille hovedrollen i år, så er jeg sikker på at lysene står sikkert og fast :o)
(og hvis jeg kommer til at brænde dem for langt ned kan jeg let og elegant skifte lysene ud :o))
I midten har jeg sat en skål med oasis så al det grønne pynt forhåbentlig også er grønt når vi når til 4. søndag i advent
Den fine svane fik lov at bringe lidt humor ind i årets dekoration og de små søde nisser og glimmerkugler slår stemningen an. Jeg er nemlig temmelig pjattet med både jul og glimmer

I dag skal jeg have lavet en krans til mine forældre, den bliver nok en tand mere klassisk ;o)

Nu mangler jeg bare at beslutte hvilket kalenderlys vi skal have på bordet i år. Jeg kan simpelthen ikke finde et jeg lige føler for, men nu må jeg til at tage mig sammen og få købt et.. Hvor svært kan det være..

Tænder I mon et lys pr. adventssøndag eller alle på en gang?

9 kommentarer:

  1. Hvor er den bare fin! Jeg elsker det lidt humorisktiske islæt.
    Hvis du har lyst, så kig forbi min give away her: http://bynuggo.blogspot.dk/2013/11/give-away.html

    SvarSlet
  2. Så fint :)
    Vi tænder et hver søndag, men i år har vi ingen krans, da alt tid går med flytning..

    SvarSlet
  3. ØJ hvor er den skøn. Meget smuk stage og jeg elsker at du har brugt den hvide svane til at give lidt humor. Jeg laver så mange kranse. Jeg er klar med dem der skulle ud af huset men mangler fortsat de to jeg plejer at lave til os selv, men mon dog ikke jeg når det, der er jo stadigt gooooood tid ik?

    Vi tænder kun et lys første søndag i advent, men vi bruger den største af kransene meget og derfor køber jeg altid 6 lys så jeg kan skifte de to der bliver tændt først ud når de er ved at være færdige.

    SvarSlet
  4. Sikke en smuk adventsdekoration! Jeg har indtil videre et lys på et glimmer fad med mos på mens jeg går og grubler over hvordan den ellers skal se ud i år! Kan enormt godt lide din idé med alt det grønne, det er da så fint!

    SvarSlet
  5. Meget enkelt, og så alligevel elegant, den er superfin.... Det er meget forskelligt hvordan vi gør med advendtslysene. men i år bliver det et lys af gangen, da jeg har malet tal på... :0)

    SvarSlet
  6. Hvor er den fin! Jeg har også lige købt sukkulenter, men om de bliver til adventskransen/fadet vides endnu ikke...
    Vi tænder et lys ad gangen - hvor har du forresten glimmer kuglerne fra?

    SvarSlet
  7. Er så lidt klar :(
    Julen og december er kommet helt bag på mig, jeg er slet ikke klar, det er ikke til at bære i mit julehjerte....
    Men heldigvis stresser jeg ikke over det, jeg ved, at jeg nok skal nå det - og at det altid bliver juleaften :*
    Kh Ann Kathrine Brændgaard

    SvarSlet
  8. Hmm, klar og klar. Nogenlunde klar :) Der er en adventskrans, et kalenderlys, adventsgaver og noget julepynt. I år har jeg dog begrænset mig til kun at pynte op i underetagen (stue og køkken, men et rum). Måske der også kommer noget op i værelserne ovenpå :)

    SvarSlet
  9. Den er så fin og ganske eventyrlig.
    Helt klart kun ét lys pr søndag;-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...