fredag den 15. november 2013

Jeg nåede det! (& en vinder)

Da jeg startede på dette projekt var jeg ikke sikker på at jeg ville nå at blive færdig, men jeg har haft det i hovedet i lang tid efterhånden, også sidste år, og nu synes jeg altså at det skulle være, så jeg satte turbo på..
Vi skal ikke holde jul herhjemme, men vi har et juletræ der skal stå i stuen hele december og det kaldte på et tæppe.. Mere om det senere :o)

Da jeg havde syet stjernen så stor som jeg nu synes den skulle være, kom jeg for alvor til det store puslespil. Jeg målte og tegnede og klistrede til jeg havde modeller der passede og som jeg kunne sy resten ud fra.
Det hele er syet i hånden, bortset fra kantbånden, der tog jeg nu alligevel maskinen til hjælp :o)

Egentlig ikke et særlig julet juletræstæppe, men jeg tror det her passer bedre til mig, så kan jeg jule med de ting jeg hænger op rundt omkring og på juletræet.
Jeg kan rigtig godt lide at det her er "mit" juletræstæppe, et unika, som der er lagt masser af kræfter bag.
Et juletræstæppe er vel nok som regel rundt, men mit endte altså med at blive sekskantet.. :o)

Lur mig om ikke I kommer til at se mere til tæppet når vi kommer lidt tættere på jul.. :o)


En vinder af det fine kufferthus fra Mimi's Circus er fundet, den heldige blev Anonym/Ann Kathrine der skrev "Den vil Thea elske - eller hendes mor vil ;)"
Send mig en mail med din adresse, så sørger jeg for at der kommer en fin pakke til dig :o)

Rigtig god weekend til Jer alle!

26 kommentarer:

  1. Det er rigtig flot Pernille! Og lækkert med et tæppe du selv har lavet, det er jo meget mere personligt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Marie. Ja det her er helt mit eget :o)

      Slet
  2. Det er simpelthen så flot det tæppe og ja hvor er det fedt at det er et du selv har lavet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Kristina. Jeg er meget glad for det og det betyder meget mere for mig end hvis jeg havde købt det :o)

      Slet
  3. Det er blevet så smukt... Det synes jeg, og så alt det arbejde du har lagt i det...

    Jeg er helt misundelig, jeg har bare købt mig et tæppe fra Ferm ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :o) Ja der er lagt rigtig meget arbejde i det, så det er helt specielt for mig :o)

      Slet
  4. Hvor er det blevet fantastisk flot! Jeg har også længe haft planer om et stjerne-juletæppe, men springer over et sted hvor gærdet er lidt lavere ... håber, at nå at blive færdig med mit inden jul! Skønt at det ikke er så julet - især når det skal ligge så længe i stuen (eller er det bare mig, der godt kan nå og blive træt af rød i december ... )

    God weekend - bedste tanker herfra :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar. Nej jeg har det også lidt svært med rød i uanede mængder i så lang en periode, det her er vist bedre til vores hjem og vil ikke stikke så meget ud..
      Spændende at se hvad du arbejder på :o)

      Slet
  5. Hold op hvor er det flot. Jeg elsker at det ikke er super julet. Og så er de da for vildt at du har syet det hele i hånden. Det vidner om stor tålmodighed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Signe. Ja det har kostet noget fingerknokleri
      Jeg er også glad for at det ikke er super julet, det her falder fint ind herhjemme

      Slet
  6. Det er godt nok smukt det tæppe Pernille :)

    SvarSlet
  7. Smukt... :-) superfly design... :-)

    SvarSlet
  8. Hvor er det bare blevet vildt flot :)

    SvarSlet
  9. Klonk! Så tabte jeg lige underkæben! Jeg fatter simpelthen ikke, at nogen kan være så dygtige som dig! Det er ganske imponerende!

    SvarSlet
  10. Det er flot. Og det er modigt af dig at gå i gang med sådan et projekt. Det er ikke let med spidser i patchwork. Og slet ikke let at få indfældet stof til kanter rundt om. - Siger en gammel, erfaren patchworker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din kommentar Laila. Nu er jeg endnu mere imponeret over mig selv og glad for tæppet. Jeg synes nemlig også det kostede en del kræfter at få det klaret, det er nemlig slet ikke let med de spidser.. :o)

      Slet
  11. Det er så fantastisk og smukt :0)

    SvarSlet
  12. Simpelthen så flot et tæppe. Jeg som altid har svoret jeg aldrig skulle lave patchwork overvejer det nu alligevel ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. :o) Jeg synes ihvertfald det er fantastisk at sidde og nørkle med det og se det skride frem lige så stille :o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...