fredag den 1. november 2013

Tips til en personlig julegave / fotokalender

Lige siden William blev født har det været en tradition med fotojulekalendere under juletræet.
Jeg har forsøgt mig med forskellige slags de sidste 5 år med svingende resultater. I år er jeg dog ret tilfreds og tænker at jeg vil lave dem sådan her fremover :o)

Mange af skabelonerne til fotokalendere ligger op til 1 billede på hver måned og det er jo ALT for lidt... Jeg kan slet ikke nøjes med at vælge 12 billeder ud fra året - og slet ikke nu hvor der er to hoveder der skal være med :o)

I år har jeg lavet en collage for hver måned der udgør billedet på kalenderen.
Valgt billeder ud, redigeret de fleste sort/hvide bortset fra nogle enkelte, f.eks. en smuk solnedgang, og oprettet en collage i Picasa.
Til januar 2014 har jeg brugt billeder fra januar 2013, til februar 2014 har jeg brugt billeder fra februar 2013 osv :o)
Da jeg har lavet kalenderne i god tid, har jeg af gode grunde ikke kunnet bruge billeder fra november og december 2013. Til november har jeg brugt nogle af oktober billederne. Til december har jeg brugt december billeder fra de seneste år og skrevet årstal med småt på de forskellige billeder. Egentlig et ret sjovt tilbageblik :o)
Forsiden er også lavet som en collage og er et sammensurium af alle 12 måneder

Jeg har bestilt kalenderne hos onlinefotoservice. Hurtig levering og rigtig fin kvalitet.
Der er mange forskellige kalenderdesigns at vælge imellem, jeg har valgt en hvor kalenderen kun fylder meget lidt for neden, der er også en masse hvor kalenderen er større.

Sig endelig til hvis I har spørgsmål eller andre gode tips til ovenstående :o)

Har I mon også tradition for at lave fotokalendere til oldeforældre, bedsteforældre eller?

3 kommentarer:

  1. Det bliver helt klart laget fotokalender her i hus (og shit, jeg er sent ude!) - og det bliver sendt ut til olde, bedste og gudforældre, samt det fleste tanter og onkel!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har heldigvis lidt tid at løbe på endnu :o)

      Slet
  2. En fotokalender er bare en skøn gave at give familiemedlemmer og venner, jeg laver dem hvert eneste år og det er altis en stor succes. Tror ikke at jeg nogensinde kan stoppe igen. Jeg kan også anbefale Pixum, hvor man ofte kan finde en godt tilbud hvis man søger lidt, som for eksempel her hvor man får 20% www.pixum.dk/fotokalender.html

    Mvh

    Line

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...