torsdag den 17. oktober 2013

Ideer til efterårsferieaktiviteter

Selvom efterårsferien allerede er godt i gang har jeg alligevel samlet lidt sammen til et indlæg med ideer til efterårsferieaktiviteter der måske kan inspirere til at få nogle timer til at gå af den sidste del af ferien.. :o)

Ballonsjov - pust en ballon op og sørg for at den ikke rører jorden :o)
Hama hygge - med mere eller mindre planlagte mønstre
Lav kastanjedyr, edderkopper eller dørkrans
Bag æblesnegle
 - eller æblemumisnitter eller en anden lækkerhed
Klip og klister collager
Lav en drømmefanger
Brug hænder og fødder og lav fine aftryk der hurtigt forvandler sig til bier, traktorer, elge eller hvad fantasien nu byder på - gode som bedsteforældre(jule)gaver
Lav sjove, uhyggelige, skægge, grimme, skøre halloween græskarlygter der kan pynte i mørket
Hyg med hjemmebiograf og popcorn. Jeg har købt fine popcornbægre i Netto i denne uge, 10 for 19,-)
Læs gode bøger og snacke den imens
Bag grove pølsehorn og pizzasnegle
Betræk skotøjsæsker og brug dem til f.eks. legetøjsopbevaring

Kig gerne forbi mit DIY kids board på Pinterest her og find masser af andre sjove kreaideer til børn og voksne :o)

Har du gode ideer i ærmet til efterårsferieaktiviteter for store og/eller små?

8 kommentarer:

  1. Sikke en masse skønne ting I har fået lavet, super gode idéer. :)

    SvarSlet
  2. Svar
    1. Tak Maria. Indimellem kan det være rart med et par ideer til noget dagene kan gå med :)

      Slet
  3. Hyggelige billeder af gode klassiske ideer. Den bi dér den er simpelthen for skøn. Jeg har efterhånden et helt katalog med ideer på Badut, men i år har vi faktisk kun haft få stunder fordi vi flyver og farer rundt til familiehygge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker også den fine bi, selvom den er lavet af en dreng taler den til mit tøsegen :)
      Ja gode klassiske ideer der indimellem kan være svære at komme på, men nu kan jeg kigge tilbage på dem næste gang vi skal holde ferie og have tiden "til at gå" :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...