fredag den 25. oktober 2013

En lille opfordring

Dem der følger med på instagram (@mormedmegetmere) så måske at jeg i går, pludseligt, var nødt til at køre min far på sygehuset til indlæggelse, så de forhåbentlig kan hjælpe ham tilbage til der hvor det er til at holde ud at være i sin krop..

Det er nok ikke gået manges næser forbi at der i denne uge er fokus på kræft / cancer på Tv2 og denne gang rammer det mig lige i solar plexus.. Jeg synes det er uhyggeligt at tænke på at hver 3. dansker har kræft HELT tæt inde på livet og mon ikke vi nærmest alle sammen er i berøring med det på den ene eller anden måde? Som pårørende, syg, bekendt eller via sit arbejde. Jeg tror ikke der er nogen der kan sige at de ikke kender nogen der har eller har haft kræft?

Min morfar døde af kræft for 10 år siden, min farmor har haft det, men vandt kampen. Min far kæmper lige nu....

Jeg kan næsten ikke holde ud at skrive dette indlæg for det sætter masser af tanker i gang og jeg har svært ved at se ud af øjnene for vand, men det går jo ikke væk hvis jeg fortrænger det..
Indimellem bruger jeg den mekanisme og så kan jeg "glemme" det for en stund. Og det er vel egentlig også godt nok.. Indimellem rusker virkeligheden i mig igen, som den f.eks. gjorde i går og så skal jeg ellers love for at realiteterne bliver serveret endnu en gang..

Når jeg ser på min far og alt det han er og skal igennem tænker jeg indimellem på om det mon bliver min tur på et tidspunkt.
Der er en vis portion arvelighed med i spillet og jeg skal derfor starte screening når jeg bliver omkring 50 da det var nogenlunde den alder mig far havde da det brød ud hos ham. Hvis altså jeg ikke får det inden.. Det skræmmer mig at tænke på at jeg måske skal igennem det samme..

At min far så virkelig har trukket nitten og først fik infektion indvendigt efter operationen og dernæst fik sat en kemopumpe på der var utæt med lang ventetid på en operationsgang og endnu en "operation" til følge, er bare så uheldigt som noget kan være og det har kostet ham mange kræfter som han godt kunne have brugt til meget andet..
Et halvt års kemo venter forude og her efter 1. omgang står det klart at det vist kommer til at trække tænder ud men jeg håber vi kan blive positivt overraskede..

I dag vil jeg ihvertfald opfordre alle der kan, og ikke endnu har gjort det, til at støtte Knæk Cancer på Tv2, stort eller småt, jeg er sikker på det gør en forskel..
Vi skal fa.... have knækket koden så kræft helt sikkert er noget man kommer over og ikke noget man dør af..!


Og så vil jeg ønske Jer alle en rigtig god weekend og som det sidste lige minde om at det er i morgen jeg trækker to heldige vindere her..



<3 <3 <3

22 kommentarer:

  1. Fint indlæg med fine tanker omkring noget, der på ingen måde er fint. Alle genkender det, inge fortjener det. Tak for indlægget og hermed en masse tanker direkte i din og din fars turban. Pas på jer og på livet :-)

    SvarSlet
  2. Sender dig en masse tanker i håb om, at din far klarer sig igennem hele det svære forløb.

    SvarSlet
  3. Godt indlæg! Som mange andre har vi også haft kræft tæt på og desværre tabt kampen. Tænker meget på jer. Og håber at din opfordring får endnu flere til at støtte op om "knæk cancer". Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Kristina. Åh altså det er bare så uretfærdigt. Jeg håber at forskerne snart kommer så langt at kræft er noget man lever med og overlever..!

      Slet
  4. Mange tanker til dig og din familie.
    Det er en sindssyg hård tid, men jeg håber I kommer ud på den anden side, sunde og raske i mange mange år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Det håber jeg også!
      Om ikke andet kan man da sige at kræft forandrer, på godt og ondt

      Slet
  5. Jeg er helt tom for ord Pernille. Jeg kan kun sige at jeg er enig - støt nu alle knæk cancer! Jeg har hørt om og set så mange triste skæbner på tv i denne uge, og det kan ramme alle, så der findes ingen grund til ikke at hjælpe forskningen lidt på vej. Jeg sender dig og din far alle de varmeste tanker! Kh.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie. Nej du har ret i at der er ingen der kan vide sig sikre, det er bare så uhyggeligt. Men dejligt at se at vi kan stå sammen og bakke sådan en indsamling op!

      Slet
  6. Nye kræfter og positive tanker til dig, din far og dine nærmeste!
    jeg har støttet bekæmpelsen og kender flere med / har haft kræft....øv for den lede ;(

    // Rikke //

    SvarSlet
  7. Min mor fik leukæmi da jeg var 10 (5 år siden). Det er bare SÅ hårdt for alle! Husk og forkæl dig selv, og resten af familien, her i den hårde tid.
    God bedring med din far.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak og tak for din kommentar! Håber din mor er sluppet af med leukæmien og er kommet godt ud på "den anden side"

      Slet
  8. Et rigtig velskrevet indlæg, om nogle ufatteligt hårde tanker. Jeg håber virkelig på det bedste for jer - samt for alle andre, som har canceren tæt inde på livet. Efter en hel uge med realiteten, om alle de uheldige cancerramte sjæle, bragende ud fra diverse TV-programmer, er min kæreste og jeg blevet enige om, at spare gaverne til hinanden, og istedet støtte det gode formål - derfor har vi i alt doneret op i mod 1000kr - selvom vi er studerende. Alle kan altså bidrage, stort som småt, og i sidste ende føler jeg, at det er givet langt bedre ud !

    Mange positive tanker og rigtig god weekend til dig og din familie ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din kommentar Camilla. Og hvor er det bare sejt gået af Jer at donere så mange penge på trods af su budget. Jeg er helt enig, alle kan bidrage, og hvem kan også sige sig fri for kræft? Det er penge der går til at "redde en selv" eller en man har kær

      Slet
  9. Åh ja kender de følelser du tumler med.. Tuder hver gang du kommer med disse indlæg.. Ønsker det bedste til jer alle og masser af kram :o)
    Er helt enig, Støt knæk cancer

    SvarSlet
  10. Åh hvor jeg tænker på dig! Og JA vi skal sgu have denne sygdom under kontrol!!

    SvarSlet
  11. Årh hvor er det bare ufattelig hårdt ! Vi må håbe de 143 millioner gør en kæmpe forskel ! Kom til at tænke på, om du har læst Geos bog 'ikk for sjov'? Den kan i hvert fald anbefales. God kamp og bedring til din far !

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja lad os håbe at pengene kan være med til at gøre en stor forskel. Har ikke læst bogen, men hørte lidt om den under showet.
      Det er også noget af en kamp han har måttet kæmpe..

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...