mandag den 23. september 2013

Mad i lange baner - toppet med hygge

 
At dømme ud fra billederne skulle man ikke tro vi har brugt weekenden på andet end at spise...
Jeg synes nu ellers der har været drøn på med syge(hus)besøg, praktiske gøremål, tanker i massevis, leg med drengene, opvartning af tømmermændsramt mand og en bittesmule krea..

Ikke nogen dårlig weekend, hvert minut blev blot udnyttet til fulde.. Jeg kunne ellers godt have brugt en middagslur, jeg er så træt så træt men nok en helt normal reaktion ovenpå alt det med min far..

I fredags lavede jeg aftensmad hos mine forældre, så det stod klar når min mor kom hjem fra sygehusbesøg. Laksestykker og en lækker improviseret salat med byg, rucola, rødbede (kogt), mandler, granatæble, æble, pære, mozzarella og en dressing af hindbæreddike, olie, salt, peber, 1 tsk sukker og lidt citronsaft.

Til dessert lavede jeg en nøddebund med hindbær/passionsskum. Helt enkelt og lynhurtigt at lave, men det smager altså drøn godt.
Klik her for opskrift på bunden. Skummet laver jeg af 100 gr. frosne hindbær der koger ud i 3-5 minutter og køler af. Pisker 1/4 liter fløde og vender de kolde hindbær og passionsfrugt (3 stk) i skummet og fordeler over kagen. Et drys med chokolade og mandler og der er ikke et øje tørt :o)

Håber I alle har haft en god weekend. Har du spændende planer for den nye uge?

8 kommentarer:

  1. Smuk idé til servering af salaten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Simone, det er vel lidt sandt at vi spiser med øjnene :o)

      Slet
  2. Det ser som altid herligt ud det hele - jeg må snart have serveret laks igen, det er bare altid så lækkert.

    - Anne

    SvarSlet
  3. Mums hvor ser det mad lækkert ud... Elsker dine salater, det er piv kreativt og tænderne løber i vand...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din søde kommentar Karina, meget værdsat <3

      Slet
  4. Lækre billeder. Minder mig om at jeg snart burde få laks igen OG "investere" i en toastmaskine...mums!

    // Rikke //

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Rikke. Ja laks er altid godt. Og toast ligeså. Vi har ikke fået toast i flere år men pludselig kom jeg i tanke om toastmaskinen og så måtte den lige afprøves igen, det var et stort hit. Det er ikke ALTID kun mad der har taget mange lange timer at tilberede der scorer højt.. ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...