tirsdag den 13. november 2012

Madder og en første gang..

"Gamle" læsere er vist ikke i tvivl om at jeg elsker at bage - men tro det eller lad være, jeg har aldrig haft kastet mig ud i rugbrødsbagning - tror det er surdejen der har afholdt mig, hvilket jo er helt dumt egentlig..
Jeg fik for noget tid siden et tip om en lækker rugbrødsopskrift uden surdej i Claus Meyers bog "Meyers mad til de mindste" og da jeg fandt bogen på tilbud måtte den straks med hjem..

I lørdags/søndags bagte jeg (endelig) rugbrød for første gang - og bestemt ikke sidste!
Mums det var lækkert - og egentlig ret så nemt.

Der er til to brød i opskriften, det andet står stadig i køleskabet og venter på at komme i ovnen. Jeg tænkte jeg ikke ville bage begge med det samme for det er lækkert med nybagt rugbrød - men det kunne jeg nu godt have gjort for det første forsvandt ret hurtigt.. :o)

... Men det blev også ledsaget af en lækker frokost i solskin - mmm elsker madder :o)

1 kommentar:

  1. Du kan også sagtens bage med surdej, det er kun besværligt første gang, når man først har en surdej i huset er det efter min mening lige så nemt som at bage alt andet.
    Rugbrødet ser rigtig godt ud, måske jeg skulle se lidt mere på den kogebog.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...