mandag den 1. august 2011

Måske - verdens nemmeste muffins!

Efter en del opfordringer kommer her opskriften på verdens - måske - nemmeste muffins...

... Og så er de tilmed uden fedtstof så spis bare to - de er ikke så syndige som mange andre kager :o)

Det tager 5 min. at lave dejen og putte det i forme og så skal de bage i 20 og vupti - så er der lækre kager til uventede gæster (de kan også fryses ned)

Du skal bruge

2 æg
100 gr sukker
150 gr mel
2 tsk bagepulver
2 tsk vanillesukker
Frugt f.eks. æbler, blåbær, banan, pære eller hvad du nu måtte have i køkkenet
Hvis man har lyst kan man også tilsætte chokolade eller revet marcipan

Pisk først æg og sukker godt
Bland de tørre dele og si dem i dejen
Derefter tilsætter du frugt - jeg laver tit med æbletern og frosne blåbær/brombær

Put i muffinsforme
Bag i ca 20 min ved 200 grader

Velbekomme!

15 kommentarer:

  1. Her Pernille

    Jeg er ny læser her hos dig - synes du har sådan en fin blog :-) og jeg skal da helt sikkert prøve dine muffins!
    Jeg er i det hele taget ret ny her i blogland, men har været så heldig at få en award, som jeg gerne vil live videre til dig. Klik ind på min blog karlaogco.blogspot.com og se, hvad det indebærer :-)

    Mvh Kirstine

    SvarSlet
  2. Hej igen, måtte lige prøve og bage din nemme muffins opskrift - og med et stort dejligt æble i blev de bare super gode - og det er NEMT - knus og dejlig dag Doris

    SvarSlet
  3. Ja de er nemlig bare gode de muffins :o)
    Når jeg serverer dem får de også altid mange komplimenter - og det bedste af det hele er jo at de tager så kort tid at lave og ikke er helt så syndige som mange andre kager :o)

    SvarSlet
  4. Dejlig opskrift. Men meget tung i det. Det var noget stift da jeg kom blåbær i, men tilføjede en sjat mælk. Så var det så nemt, så nemt

    SvarSlet
  5. Uhm de er jo fantastiske. Lavede dem med æble og marcipan.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det er jeg glad for at du også synes :o)

      Slet
  6. Hvor mange bliver der cirka ud af ovenstående portion? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg får ca. 12-13 stk pr portion alt efter hvor meget frugt der lige kommer i :o)

      Slet
  7. Tak for dit svar Pernille :)

    SvarSlet
  8. Mhh, de er helt svampe- agtige. Jeg lavede halv portion.
    - Det hjælper med et skvat mælk og en knivspids salt.

    SvarSlet
  9. Yum. Lavede dem med to spsk kakao (den mørke uden sukker) og most banan..Yum

    SvarSlet
  10. hvor meget skal man bruge hvis det skal være til 27 personer

    SvarSlet
  11. Jeg får ca 12 ud af en portion så du skal nok op på 3 omgange hvis du skal være sikker på at der er nok :)

    SvarSlet
  12. jeg lavede med banan og chokolade.
    de smagte helt fantstisk og fordi jeg synes dejen var lidt tyk tilsatte jeg en lille smule mælk.
    men kan helt klart anbefale denne opskrift til andre

    SvarSlet
  13. Mums. Jeg har lige prøvet opskriften. Den er helt utrolig god. Min datter på 6 kan næsten lave den selv, hvis jeg står ved siden af, så det er også en rigtig god opskrift, når børn er med i køkkenet.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...