tirsdag den 14. maj 2013

Forberedelser..

Mon du kan gætte temaet for den næste fødselsdag der skal holdes her i familien? :o)

Selvom der stadig er halvanden måned til William fylder 5 år, ved jeg af erfaring at tiden pludselig indhenter mig..
William har valgt temaet. Valget stod mellem Star Wars og Indiana Jones, to Legouniverser han er meget optaget af for tiden. Star Wars vandt og jeg er nu i gang med at samle ideer..
Det første jeg gik i gang med var invitationerne

Til Sigurds fødselsdag i februar havde jeg også gang i perlerne, det kan du se flere billeder af her, her og her. Det bliver nogenlunde samme koncept med Williams, bare med andre motiver selvfølgelig..

Derudover er jeg i gang med at indsamle inspiration til borddækning, mad, kager osv.
Jeg faldt over en kageform hos Coolstuff der præcis matcher mit behov og den er nu landet herhjemme. Måske den skal afprøves en enkelt gang inden den store dag, bare lige for at sikre mig at den bliver som ønsket :o)
Et par andre ting, som jeg må vise en anden dag når de er kommet i brug, kom også med hjem derfra, for det er godt nok en skæg webshop med gadgets af enhver slags. F.eks. har de en hel kategori med bacon gadgets - måske en kategori der skal kigges nærmere på til fars dag? :o)

Faktisk har jeg aldrig selv set en Star Wars film.. (en fejl i min opdragelse?)
Derfor har jeg måttet spørge min mand til råds og også brugt google en del.. Jeg håber at nå i mål til tiden og, vigtigst af alt, at William synes det bliver en super god fødselsdag :o)

Update følger når jeg kommer længere i mit (efterhånden omsiggribende, store) projekt..

20 kommentarer:

  1. Hvor spændende.. Herhjemme har jeg et stk's star wars fanatisk ægtemand.. Måske jeg skulle gøre kunsten efter til hans fødselsdag hihi ;)

    Glæder mig til at se billeder. Meget flotte perleplader i får lavet..

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha ja det kunne da være skægt Freya :o)

      Slet
  2. Aj, det er altså sejt! Dine perleplader, laver du bare dem sådan på Gefühl?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Ja ud fra billeder der bliver re-tænkt til hama eller med hjælp fra google

      Slet
  3. Spændende projekt :-)
    Og sikke en orden på perlerne - her hjemme er det bare en stor bøtte med blandet perler. Drømmer om små æsker med farvesorteret perler i :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja det er nu dejligt når man kan række ud og være sikker på at få fat på den farve man skal bruge. Det går lidt hurtigere så, når man skal lave mange ihvertfald :o)

      Slet
  4. Ihh, altså hvor kan jeg allerede nu se det bliver SÅ fedt! Heldige fødselsdagsbarn. Glæder mig til at se meget mere :-)

    SvarSlet
  5. Wow! Du er seriøs når du slår et tema op ;-) Det ser fantastisk ud, bare de her forberedelses billeder!

    SvarSlet
  6. Sikke du kan med de HAMA perler - jeg er vild med din master Yoda :-) Ligesom Marina er jeg nu også nysgerrig efter at vide, om du har lavet dem efter et mønster="det er da også noget for mine drenge", eller det er efter gefühl?

    Og så glæder jeg mig som altid til at blive lækkersulten af at se på dine kagebilleder, selvom jeg nu også er lidt spændt på, om det nu går godt med sådan en Darth Wader form, men det kan du sikkert nogle tricks til, så dejen ikke hænger for meget i eller bliver snasket af for meget smørrelse ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Laila. Jeg bruger fantasi, billeder, google og Pinterest. Måske du kan lave dem nogenlunde magen til ved at tælle ud fra mine billeder?

      Jeg har afprøvet formen og det gik helt fint
      Du kan se det her: http://mormedmegetmere.blogspot.dk/2013/06/l-for-lego-leg-og-lrdagskylling.html

      Slet
  7. Det er bare mega sejt - det kan da kun blive en fantastisk dag ;o)

    SvarSlet
  8. Du er simpelthen fødselsdags fantastisk :O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Katja - og lidt fødselsdags fanatisk? :o) haha

      Slet
  9. Har heller aldrig set Star Wars ;-)
    Fedt Hama projekt - det er sejt! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - godt at høre jeg ikke er den eneste :o)

      Slet
  10. Her I huset er knægten også vild med Star Wars. Jeg bagte en alm formkage og pyntede med glasur og fondant og som et kæmpehit var der, midt i kagen, en lys-fontæne (hedder de det? den slags rør man kan sætte i is-lagkager, tænde og så sprutter de "ild") - den gjorde det ud for lyssværd - og blev tændt mens kagen blev båret ind, til stor begejstring blandt drengene :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Orv ja det kan jeg lige forestille mig var et hit. Jeg har også planer med stjernekastere hvis jeg altså kan finde dem fra nytår :o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...