lørdag den 2. marts 2013

Forår, forberedelser og sommerfugle

Der er (som altid) gang i køkkenet herhjemme. I torsdags skulle både Anders og jeg arbejde om aftenen så min mor var indkaldt som barnepige og hun skulle selvfølgelig have en banankage at hygge sig med :o)
(Okay, vi andre fik også lov at smage :o))

Med sig havde min mor den sødeste ræv, som hun på bestilling har strikket efter denne opskrift. Øjnene er broderet på, så vi ikke risikerer små perler der ender i en lille hals..

Forberedelser til weekendens festivitas er godt i gang, jeg glæder mig til gæster, hygge og smovserier..

Forårssolen er for alvor brudt igennem, jeg dristede mig i går til at tage ikke-vinterstøvler på. Skønt. Nu er det så bare at jeg skal passe på ikke at blive overmodig så det ender i sygdom..

I genbrugsen forleden faldt jeg over et vendespil præcis magen til ét jeg havde da jeg var lille. William er vild med det men nok ikke så meget som mig - jeg går totalt i barndom når vi spiller det, men ih hvor er det skønt at få nogle af alle barndomsminderne genopfrisket :o)

Nu skal jeg af sted på langfart for, forhåbentlig, at blive meget klogere på hvad min/vores fremtid skal bringe. Jeg er spændt, sommerfuglene basker, jeg har ventet på denne dag i noget tid efterhånden. Jeg håber at den lange køretur giver svar..

Rigtig god lørdag til Jer alle!

14 kommentarer:

  1. Mums nogle lækre sager - bliver altid en smule småsulten når jeg læser dine indlæg!
    Smukke billeder og virkelig fin ræv din mor har strikket!
    Og super spændende med din køretur i dag - håber alt går godt!

    God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Line - jeg er også helt pjattet med ræven :o)
      Håber jeg på et tidspunkt kan fortælle lidt mere om turen

      Slet
  2. Ej hvor spændende Pernille, nu bliver jeg jo vildt nysgerrig, held og lykke :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha det kender jeg godt :o) Jeg håber jeg på et tidspunkt kan fortælle lidt mere :o)

      Slet
  3. Lyder som en skøn weekend med festivitas. Og så er jeg lige som Marie blevet helt utrolig nysgerrig lige nu!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er heller ikke pænt af mig :o) Håber jeg på et tidspunkt kan fortælle lidt mere om turen :o)

      Slet
  4. Dejlige billeder som altid :) håber at i får en dejlig weekend - jeg er også svært nysgerrig nu.

    SvarSlet
  5. Har lige fundet din blog, og har set at du har bagt rugbrød nogle gange. Hvad opskrift bruger du?

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til :o)
      Jeg veksler lidt imellem Meyers opskrift uden surdej og en fra Amo. Men jeg har ikke været HELT tilfreds på noget tidspunkt så jeg må i gang med surdejen..

      Slet
  6. Fik totalt flash back, jeg havde præcis det samme huskespil som lille (gad vide om det stadig er i gemmerne hos min mor) ...håber du har fået svar på fremtiden - hvad end den må bringe...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anita
      Ja det er så sjovt, tror vi var mange der legede med det vendespil da vi var små :o)

      Slet
  7. Hmm måske det er derfor jeg har taget 2 kilo på den sidste 1½ måned jeg har gået hjemme, jeg er jo ivrig læser hos dig og ser gang på gang alle de lækre kager du laver hihi.
    Jeg glæder mig til at læse om din/jeres spændnede fremtid ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ups ej undskyld Katja - godt du kan give mig skylden :o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...