torsdag den 22. august 2013

En gave med indbyggede barndomsminder

I weekenden besøgte vi min kære farmor, der stadig bor i den samme lejlighed som hun "altid har gjort"

I alle de år jeg har levet har hun ihvertfald boet der, og i de mange år har denne vase stået på præcis den samme plads i en vindueskarm i arbejds/gæsteværelset.

Nu står den herhjemme hos os og selvom jeg synes den er meget "farmor" så er det altså på den gode måde, for den minder mig om utallige ferier, hvor jeg sov på sovesofaen lige under vindueskarmen hvor vasen stod..

I øvrigt er det en Lyngbyvase og jeg har faktisk aldrig stødt på den andre steder i denne version, men mon ikke der findes flere derude :o)

11 kommentarer:

  1. Er normalt kun til den helt hvide Lyngby vase, men denne er utrolig fin og den bliver jo endnu mere fantastisk, når den er fyldt med gode minder ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de hvide er lækre, dem er jeg også vild med. Men denne vinder selvfølgelig hos mig netop på grund af minderne :o)

      Slet
  2. Den er super smuk især når den er så fyldt med minder. Jeg har også arvet en stor hvid Lyngby vase fra min farmor og bedstefar - elsker når ting har en særlig betydning for en.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er bare det bedste med arvestykker der bringer gode minder med sig også og som man faktisk gerne selv vil have stående :o)

      Slet
  3. Den er virkelig fin! Det er så skønt med ting man arver som har en særlig værdi for en :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja helt sikkert, det er meget bedre end det man kan købe selv :o)

      Slet
  4. Hvor fin! I fødselsdagsgave i år fik jeg også en af mine bedstemors gamle lyngby-vaser af min faster (en af de helt små, der nu står ved siden af vores kæmpe love song). Nu var det min tur til at få den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt, de har (haft) god smag de bedstemødre :o)

      Slet
  5. Hvor er den smuk og enkel, syntes kun jeg har set dem med blomster og selvfølgelig de nye :0) dejligt med mindet :0)!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg har heller ikke set den med guld andre steder end hos min farmor.. Men har sidenhen hørt om andre der også har arvet denne med guld

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...