torsdag den 24. maj 2012

Opskrift på rabarber crumble

Som lovet kommer her min opskrift på rabarber crumble

Det er simpelthen så nemt at lave og smager fantastisk
10 min forberedelse og 30 min i ovnen, og så er der serveret!
Er både lækker som dessert eller til eftermiddagskaffen
Du skal bruge

50 gr mel
60 gr rørsukker
40 gr havregryn/rugflager/speltflager eller lignende - kan udelades, men jeg synes det giver et lækkert knasende bid til retten
100 gr groft hakkede mandler
100 gr smør i tern
80-100 gr marcipan

500 gr rabarber (og evt. sukker til at drysse ovenpå)

Tilbehør: Creme fraiche eller flødeskum

Sådan gør du

Skyl rabarberne og skær dem i stykker på ca. 2 cm
Smør et ildfast fad og fyld rabarberne deri

Bland de øvrige ingredienser i en skål og hak/vend det godt sammen

Fordel dejen over rabarberne med fingrene og put herligheden i ovnen i ca. 30 min ved 175C

Og så er der serveret :o)

Bon appetit - og giv meget gerne en tilbagemelding hvis du forsøger dig med ovenstående :o)


12 kommentarer:

  1. Mums det ser lækkert ud!

    Bare mine rabarber ville vokse sig lidt større så jeg os kunne lave sådan en lækker crumble :)

    Sabrina
    www.brineh.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja mon ikke solen kan hjælpe lidt på det... :o)
      God pinse!

      Slet
  2. Jeg bagte også rabarber crumble for nyligt, og det var en STOR succes. Det er bare smagen af sommer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mmm ja det er bare så lækkert - og resterne (hvis der da overhoved bliver noget tilovers) smager også skønt dagen efter.. ;o)

      Slet
  3. Mums...bliver helt lækkersulten!
    Et lille hint...kig forbi min blog;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg får da også lige lyst til at lave endnu en omgang
      Tak for hint :o)

      Slet
  4. Elsker crumble, storelsker rabarber - win win..:) Tak fordi du deler;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg topelsker det også :o)

      Var så lidt, gør jeg meget gerne!

      God pinse weekend

      Slet
  5. Mums det ser da smæske-lækkert ud. MÅ prøves! :)

    SvarSlet
  6. Lyder lækkert. Jeg har nogle rabarber i fryseren, som jeg høstede hos min mor i sommers. Tror du, jeg kan bruge dem? Og skal jeg gøre noget ved dem først?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du sagtens, jeg laver den også gerne med frosne bær/rabarber når det er udenfor sæsonen.
      Du kan evt. tø dem lidt op i en si inden du hælder dem og crumblen i fadet og putter det i ovnen
      God fornøjelse, håber du synes om det :o)

      Slet
    2. Tak for svar! Det er jeg glad for at høre, det ser så lækkert ud, så er næsten helt sikker på, det bliver et hit :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...