torsdag den 10. maj 2012

Alle regnbuens farver..

Min farmor fyldte 85 år d. 1. maj og på lørdag skal vi fejre hende.
Det var sidste skub til at få lavet en fødselsdagsguirlande som har stået på to do listen lææænge.

Jeg synes det kunne være fint at have en sådan, der kan tages frem hver gang vi fejrer fødselsdag i familien.
En ny tradition af en slags..

Efter jeg selv har stiftet familie, har jeg fået en stor lyst til at skabe mine egne traditioner omkring højtider osv.
Nu kan endnu en tradition føjes til..

Har du nogle specielle traditioner du specielt gerne vil holde i hævd?

11 kommentarer:

  1. Fuck en god idé Pernille(!)
    Sikke nogen glade farver du har sammensat :)

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin:-) En af de traditioner jeg godt kan lide, er at vi bruger juleaftensdag på sofaen med en masse juletv:-)

    SvarSlet
  3. Det er en sød tradition med en fødselsdagsguirlande...Her er traditionerne oftest i forbindelse med højtiderne. F.eks. inviterer vi altid den del af familien til brunch den 24. dec. som vi ikke skal være sammen med om aftenen. I vores egen lille familie har vi bestemme-fredag, det betyder at vi skiftes til at bestemme, hvad vi skal have at spise om aftenen.

    SvarSlet
  4. Rigtig god ide - vi har også en flagranke, der skal være fremme ved fødselsdage.

    Jeg har selv indført en påskebrunch med efterfølgende æggejagt. Kan selv huske æggejagt fra da jeg var barn, der blev det dog aldrig en tradition men mere en tilfældighed når det blev husket. Derfor er du nu kombineret med en brunch, så der også er voksen snak mens de større børn leger og de små sovermuddagslur... Indtil videre er det lykkes i tre år og bliver hyggeligere år for år ;o)

    Derudover har vi en del andre traditioner der er gået i arv ;o)

    SvarSlet
  5. Den bliver i glade for. Den er skøn at finde frem til alle fødselsdage. Alberte har fødselsdag inden så længe og jeg har snydt og købt en i papir. Men det havde nu været finere med en jeg selv havde lavet. Til gengæld har jeg hæklet en ranke med dannebrogsflag som kommer frem både til jul (på træet) og til alle fødselsdage i familien.

    SvarSlet
  6. Hvor er den fin og rigtig god ide. Glade farver :-)

    SvarSlet
  7. Hvor bliver den flot og mon ikke fødselaren bliver rørt med alt det arbejde du har lagt i hendes fejring.

    Jeg elsker traditioner og måske især dem vi selv har skabt som en famile. Hjemme hos os har vi rigtigt mange traditioner som vi fejre året rundt. Nogen er traditionelt danske med et personligt twist sådan som befrielsen, hellig tre konger o.s.v., andre er nok helt særlige for netop vores famile (selvom en del børnehaver nu skriver at de er begyndt at jage vinteren væk ligesom vi gør det hvert år til forårsjævndøgn og det er da super hyggeligt). Børnene elsker alle vores små lege og går meget op i det selvom de nu efterhånden er halvstore.

    SvarSlet
  8. Hvor er den bare flot!! Vi har også en del traditioner - bl.a. bliver man vækket med sang, rød sodavand (eller saft :-)) og kage på sengen, når man har fødselsdag. Det er et levn fra min kærestes familie og har fulgt med ham hele hans opvækst - og følger nu med vores familie :-)

    SvarSlet
  9. Ih jamen for sørensen da, hvor er du sød og sej. Din farmor bliver da bare SÅ glad:-)

    SvarSlet
  10. Ih jamen for sørensen da, hvor er du sød og sej. Din farmor bliver da bare SÅ glad:-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...