søndag den 13. november 2011

Stumpemarked

I går var jeg et smut forbi stumpemarkedet i MCH Herning. 4 haller fyldt med lopper fra kræmmere og private.

Der var MANGE ting at se på og noget for enhver (tror man kan finde ALT derude..)
Jeg kunne nok have brugt hele dagen på at gå og kigge, men det havde jeg ikke tid (eller penge) til :o)

Lidt fik jeg dog med hjem.. Og med lidt prutteri og tålmodig søgen kan man virkelig gøre nogle gode fund til ret så gode priser..

En fin Bjørn Wiinblad krukke..
Et par porcelænsdådyr til samlingen. Den hvide er fra Lyngby porcelæn og den fandt jeg til 1/3 af prisen i forhold til første sted jeg så (og forelskede mig i) den
Måger til samlingen.. En del kræmmere solgte (billigt) ud og det benyttede jeg mig af, så jeg kunne få suppleret samlingen lidt med nogle gode store skåle og fade :o)
En Mummi skål jeg ikke lige har set før..
En fin lille tallerkenrække der skal have plads over W's Brio komfur, en gul legetelefon magen til den jeg havde da jeg var barn og et skilt jeg fik med i handlen (men som jeg ikke lige ved hvad skal bruges til endnu..)
Da jeg kørte hjem derfra kl. 11 glædede jeg mig over at jeg var taget derud lidt i ni, for da jeg kørte var der fuldstændig fyldt med mennesker, og så bliver det temmelig uoverskueligt synes jeg..

Rigtig god søndag..

8 kommentarer:

  1. Hvorfor opdager jeg aldrig, at det er der før det er for sent!!:)
    Må være opmærksom næste år;)
    Lækre sager du har fået med...

    SvarSlet
  2. Virkelig gode kup du har gjort. Jeg viste ikke der var stumpemarked i Herning. Bor ellers næsten ved siden af hallerne, så øv, øv.
    Jeg glæder mig til at følge din blog.

    SvarSlet
  3. Sikke nogle lækre sager du fandt :-) Jeg samler selv på mågerne, synes det er så fint. Og havde man da bare boet tættere på Herning...

    SvarSlet
  4. hm - troede vist egentlig bare, at der på stumpemarkedet kun blev solgt stumper og andet dims til biler og andre maskiner...

    Det ser ud til, at jeg var helt galt på den :)

    SvarSlet
  5. Min far er rimelig tit til stumpemarked i Fredericia....hmm, tænker at næste gang han skal afsted så blir´ det en far/datter tur (om han så vil det eller ej) *griner* de lopper skal ikke gå min næse forbi

    SvarSlet
  6. Annchen - kender det godt. Sidste gang opdagede jeg det også for sent.. Det er også kun fordi jeg kører forbi MCH ofte og så skiltet i sidste uge, at jeg så det var der..
    Så dog tilfældigt derude at næste gang er d. 31. marts fra 8-16 - så kan man da nå at få det i kalenderen :o)

    DIY - tak og hjertelig velkommen til :o)

    Marie - tak, ja jeg er også ret vild med de måger. Synes det går fint sammen med mine andre ting fra Royal; musselmalet og elements :o)

    Sequence - så vidt jeg ved startede stumpemarked i 1985, kun med dele til biler, maskiner osv. men med tiden har det udviklet sig til at være både stumpemarked og loppemarked.. (Og det er jeg jo vældig tilfreds med hi)

    Binemor - det lyder som en rigtig god idé (Og mon ikke han er med på en far/datter tur :o))

    SvarSlet
  7. Puha, det æyder som et farligt og dyrt sted at tage hen:-) Men sikker nogle fine ting, du har fået med dig hjem!

    SvarSlet
  8. Sikke fine sager du har fundet, jeg var også dernede og jeg købte også en telefon, dog til mig selv :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...