onsdag den 11. april 2012

Hverdagsforkælelse: Hjemmelavet müsli

Jeg starter næsten altid dagen med en omgang A38 med havregryn og de dage hvor jeg vil forkæle mig selv lidt ekstra, skifter jeg havregryn ud med hjemmelavet müsli...
Det er super let at lave, det smager SKØNT og så er det faktisk også sundere end mange af de andre müslier man kan købe i supermarkedet!
Her kommer min opskrift på müsli, hvis du skulle få lyst til at forkæle dig selv og din yoghurt lidt ;o)

400 gr. havregryn
200 gr. rugflager (du kan også bruge speltflager eller lignende eller nøjes med at bruge havregryn)
3 spsk sukker
3 spsk ahornsirup
100 gr. kokosmel
100 gr. mandler
50 gr. hasselnødder (eller andre nødder du godt kan lide)
100 gr. tørrede abrikoser skåret i mindre stykker

100 gr. rosiner og evt. cornflakes eller speltflakes

Bland det hele godt sammen i en skål så du sikrer at sukker og sirup bliver godt fordelt
Put det hele på bagepapir i en bradepande og sæt det i ovnen i ca. 20. min ved. 160 grader.
Rør rundt i det nogle gange undervejs

Når du har taget det ud af ovnen tilsætter du rosiner og evt. corn flakes og lader det afkøle helt inden du putter det i en lufttæt beholder

God fornøjelse og velbekomme :o)

4 kommentarer:

  1. Tak for opskriften, den er gemt, skal måske prøves hvis vi køre tørt i den vi har gang i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt. Ja det kan være meget rart at kunne veksle lidt.
      God weekend

      Slet
  2. mums det ser lækkert ud! kunne være jeg skulle prøve det en dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja det er ihvertfald super nemt at lave og skønt som "det lille extra" på en alm. hverdag eller til en brunch..

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...